تازه ها: 
از وای فای رایگان بترسید!

از وای فای رایگان بترسید!

یکی از مهم ترین موضوعات در فضای مجازی حفظ حریم شخصی و حیاتی ترین اطلاعات است که با یک اشتباه رایج عموما شما را در معرض خطر قرار می دهد. ✓با اینکه همه ما می دانیم که یکی از کلیشه ای ترین روش های هک کردن وصل شدن به اینترنت های ناشناخته است ولی همچنان کاربران به محض یافتن یک وای فای رایگان به آن متصل می شوند. بیشتر

مراقب باشید در تلگرام هک نشوید!

مراقب باشید در تلگرام هک نشوید!

آیا تلگرام قابل هک شدن است؟ هک تلگرام چگونه انجام می‌پذیرد؟ چگونه از هک شدن تلگرام خود جلوگیری کنیم؟ هر آنچه که درباره هک تلگرام باید بدانید. تلگرام چقدر امن است؟ بیشتر

ردیابی و فرمت گوشی سرقتی از طریق جیمیل

ردیابی و فرمت گوشی سرقتی از طریق جیمیل

این ابزار با اکانت گوگل شما سینک می شود و شما قادر به حذف تمامی فایل های روی گوشی از راه دور ، قرار دادن و تغییر رمز گوشی و یافتن آن از طریق نقشه های گوگل می باشید. این ابزار دقیقا مانند یک ردیاب در صورت حرکت گوشی می توانید آن را به صورت زنده ردیابی کنید اگر احساس کردید به گوشی خود نزدیک شده اید بدون دسترسی و از راه دور قادر به صدا در آوردن آزیر مخصوص خواهید شد. بیشتر

ردیابی افراد از طریق شماره موبایل!!!

ردیابی افراد از طریق شماره موبایل!!!

هر آنچه که باید درباره ردیابی و بدست آوردن موقعیت از طریق شماره موبایل بدانید. با تکنولوژی‌های ردیابی آشنا شوید و در دام کلاه برداران نیفتید. در چند سال اخیر با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از گوشی‌های هوشمند (اسمارت فون‌ها)، کلاه برداران زیادی هم بازار خود را پیدا کرده و با روش‌های گوناگون سعی می‌کنند کاربران را مورد هدف قرار داده اند بیشتر

افزایش سرعت گوشی اندرویدی

افزایش سرعت گوشی اندرویدی

شاید شما هم با مشکل کند شدن تلفن همراه اندرویدتان دست وپنجه نرم می کنید، اما دیگر نگران کندبودن گجت اندرویدی خود نباشید و با این روش بسیار ساده و کاربردی (بدون هیچگونه عوارض) سرعت گوشی خودتان را برای همیشه بالا ببرید: بیشتر

 

آموزش برنامه نویسی ++c (جلسه اول)

++C به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هستند. سی پلاس پلاس یک زبان برنامه‌نویسی رایانه‌ای همه‌منظوره، شیءگرا، سطح بالا و چندرگه که از برنامه‌نویسی رویه‌ای، تجرید داده‌ها و برنامه‌نویسی شیءگرا پشتیبانی می‌کند، و با قابلیت‌های سطح بالا و سطح پایین می‌باشد. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چندمدلی، معمولاً زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی جنریک است. از آنجا که در سیپلاس پلاس اشیاء را می‌توان ابتدا به ساکن از کلاس‌هایی ایجاد کرد که به هیچگونه سلسله مراتب رده‌ها و وراثت مقید نیستند، لذا سی پلاس پلاس از برنامه‌سازی شی گرا (object-based programming) نیز پشتیبانی می‌کند.

آموزش برنامه نویسی

 

اولین کاری که در برنامه نویسی ++c باید انجام داد نصب کامپایلر ++c هست، ما به شما Dev ++c رو پیشنهاد میکنیم  از لینک زیر می توانید آن را به صورت مستقیم دانلود و نصب کنید.

 

دانلود مستقیم نرم افزار ++dev c

نحوه استفاده و آشنایی با محیط برنامه نویسی:

پس از اینکه نرم افزار رو دانلود و نصب کردید  از مسیر file>>> new>>>project>>> console application یک پروژه برای کدنویسی ایجاد میکنید.

پس از اینکه طبق مسیری که توضیح داده شد رفتید صفحه اصلی برنامه باید مانند تصویر زیر باشد:

آموزش برنامه نویسی c

 همانطور که می بینید main برنامه برای شما باز می شود که می توانید کد خود را به آسانی در آن بنویسید و لازم به ذکر هست که کدها را باید دو {} بنویسم.برای اجرای برنامه باید برنامه کامپایل شود که این عمل از طریق کلید f9 امکان پذیر است. برای اینکه برنامه اجرا شود باید تمامی کدهایی که نوشته اید درست و بدون خطا باشند.

مثال: برنامه ای بنویسید که دو عدد از کاربر دریافت کند سپس حاصل جمع آن را نمایش دهد:

i

int a,b,c;   a,b,c  معرفی سه متغییر با نام های
    cin>>a;     را از وردی وارد کن a  ابتدا متغغیر
    cin>>b;     را از وردی وارد کن b  سپس متغغیر 
    c=a+b;  قرار ده c  حاصل جمع دو متغییر را  در متغییر
cout<<c;    حاصل جمع را چاپ کن

 

حتما بخوانید  آموزش برنامه نویسی ++c (جلسه دوم)

اساس برنامه نویسی

۱-اول باید مطلب را درک کنیم و بفهمیم که قصد نوشتن چه برنامه ای را داریم.

۲-مسئله رو تحلیل و به قطعات کوچک بشکنیم

۳-حل مسئله و کدنویسی

۴-خطایابی و بررسی برنامه

به عنوان مثال : برنامه جمع دو عدد

برای جمع دو عدد ابتدا باید دو ظرف آماده کنیم تا هر کدام از اعداد که از کاربر دریافت می کنیم در آن ها ذخیره شوند، سپس ظرف سوم برای اینکه حاصل جمع دو عدد را در آن قرار دهیم و سپس به کاربر نشان داده شود.معمولا به این ظرف ها در زبان های برنامه نویسی متغییر گفته می شود.

قبل از حل مسئله و کدنویسی باید مسئله را به ۳ قسمت مجزا تقسیم کنیم:

۱- ورودی: آن دسته از داده هایی که باید توسط کاربر وارد برنامه شود

۲-پردازش: مجموعه عملیاتی که روی داده های ورودی انجام می شود که شامل دو بخش هستند از جمله : شرط ها و حلقه های تکرار

۳-خروجی: پس از اینکه داده های ورودی از کامپیوتر پردازش شدند باید نتیجه به کاربر نمایش داده شود که به این نتایج خروجی گفته می شود.

نکته: به داده هایی پردازش شده اند اطلاعات گفته می شود.

آموزش برنامه نویسی

تابع چیست؟

در برنامه نویسی میتوانیم از توابع استفاده کنیم تا هم به ساختار کد نظم ببخشند و هم اینکه از تکرار کد جلوگیری کنیم. هنگامی که یک تابع تعریف میشود ما میتوانیم بدون توجه به ساختار داخلی آن بارها از آن استفاده کنیم. در واقع میتوان به آن به عنوان یک BlackBox

نگاه کرد که با دادن ورودی به آن از آن خروجی مورد نظر را انتظار داشت .

حتما بخوانید  آموزش برنامه نویسی ++c (جلسه چهارم)

تابع کتابخانه یعنی چه؟

++C دارای توابعی است که از قبل نوشته شده‌اند، و توابع کتابخانه‌ای نامیده می‌شوند. در واقع فرایندهایی که پر کاربرد هستند و در اغلب برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت توابع مستقل قبلاً نوشته شده‌اند. که به انها هدر نیز میگویند.

تابع main تابع اصلی برنامه است.کدهای داخل تابع main در ابتدای برنامه اجرا می شوند. صورت کلی تابع main به صورت زیر است:

#include <header-name>

int main()

{

دستورات;

return0;

}

در ابتدای برنامه از include# استفاده می کنیم که پیش پردازنده می باشد و در اول برنامه اجرا شده و تابع کتابخانه موردنظر را فراخوانی می کند. تابع ()int main تابع اصلی برنامه می باشد که یک مقدار از نوع int را برمی گرداند. همه دستورات برنامه در داخل دو علامت {} قرار می گیرند که نشانه شروع و پایان برنامه می باشد.

return0 مقدار ۰ را به برنامه بر میگرداند که نشان می دهد برنامه با موفقیت خاتمه یافت.

نکته: اگر تابع اصلی هیچ مقداری را برنگرداند آنگاه به جای int در جلوی تابع از void استفاده می کنیم که در بخش توابع مفصل در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

انواع داده:

نوع داده در ++c به چهار گروه اصلی تقسیم می شوند. صحیح، اعشاری، منطقی و کاراکتری

اعداد صحیح: این نوع داده بیشتر برای شمارش اعداد به کار می روند و دامنه ی محدودی دارند. مانند: int

اعداد اعشاری: اعداد اعشاری بیشتر برای اندازه گیری به کار می روند و دامنه گسترده نسبت به اعدا صحیح دارند.(به اعداد اعشاری اعداد شناور نیز گفته می شود) مانند: float

کاراکتر: این نوع داده برای ذخیره کاراکتر و کلمات استفاده می شوند. مانند: char

متغییرها:

مکانی در حافظه برای ذخیره و بازیابی اطلاعات است، که مقدار آن در طول برنامه ممکن هست تغییر کند یا به عبارتی میتوان گفت ظرفیست که در آن اطلاعات قرار می گیرند و همانطور که می دانید برای هر غذا میبایست از ظرف مخصوص آن غذا استفاده کرد لذا برای هر نوع از اطلاعات باید متغییر مخصوص آن اطلاعات را استفاده نمود.متغییرها چهار مشخصه دارند:نام، نوع، مقدار و آدرس.

حتما بخوانید  آموزش برنامه نویسی c (فصل اول)

وقتی متغییری را تعریف می کنیم، ابتدا با توجه به نوع متغییر، آدرسی از خافظه در نظر گرفته می شود. سپس به آن آدرس یک نام تعلق می گیرد و در برنامه از آن استفاده می شود. بهتر برای متغییری نامی در نظر گرفته که قابل فهم باشد. به عنوان مثال برای نامگذاری متغییری برای ذخیره اعداد بهتر هست اینگونه متغییر را نامگذاری کنیم >>> int number

نکته: قبل از اینکه در برنامه به متغییرها مقداری تخصیص داده شود و از آنها استفاده گردد بایستی آنها را در برنامه اعلان نمود.

چند مثال از اعلان متغییرها:

int x;        اعلان متغییری به نام  ایکس از نوع اعداد صحیح

float a,b;     اعلان دو متغییر از نوع اعشاری

شناسه چیست؟  کلماتی که برای نامگذاری توابع، متغییرها، ثابتها و … استفاده می شوند را شناسه گویند.

مقدار دهی اولیه به متغییرها:

در بسیاری از موارد بهتر است متغییرها در همان محلی  که اعلان می شوند مقداردهی کنیم. استفاده از متغییرهای مقدردهی نشده باعث ایجاد دردسرهایی شود. دردسر متغییر مقداردهی نشده وقتی بزرگتر می شود که سعی میکنیم متغییر را در یک محاسبه به کارببریم. مثلا اگر متغییر x را که مقدار دی نشده در عبارت ;y=x+5 به کارببریم، حاصل y غیر قابل پیش بینی خواهد بود. برای اجتناب از چنین مشکلاتی عاقلانه هست که متغییره ها در هنگام تعریف، مقداردهی کنیم.

با استفاده از عملگر = می توان به متغییرها را مقداردهی کرد. به عنوان مثال>>>          ;int x=26

در قطعه کد بالا متغییر x را از نوع int (اعدادی) با مقدار اولیه ۲۶ اعلان نمود.

نکته: اگر به متغییری مقدار اولیه ندهیم، مقدار آن در برنامه بصورت ؟؟ و یا در کامپیوتری بصورت یک عدد منفی بزرگ مقداردهی شود.

 

جلسه دوم آموزش

 

  1. parniaee گفت:

    در صورت هر گونه مشکل آن را مطرح کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *